La noi, doar bîrfele circulă cu viteza luminii. Ştirile un picuţ mai greu. Iată, sîntem în anul 2011 şi a trebuit să treacă întreg anul 2010 ca să aflăm ceva ce s-a întîmplat în… 2009.
Românii au aflat destul de tîrziu că a venit criza peste ei. V-am zis, dacă era o bîrfă o aflau mai repede, instant. Şi nici acum nu sînt convins că ştiu chiar toţi românii “ce şi cum” cu criza, dacă e pe bune sau la mişto. Altfel, nu pot să-mi explic cum mama dracului, în anul 2009, primul an cînd criza ne-a afectat pe toţi, cei 20 de milioane de români au lăsat în hipermarketuri peste 8 miliarde euro. Adică o medie de 400 de euro “per capita”, altfel spus peste 12 milioane de lei vechi pe an sau peste un milion de lei vechi pe lună cheltuit de fiecare român, de la primul nou născut pînă la cei cu un picior în groapă, de la cei cu buletin de oraş pînă la cei din vîrful muntelui, de la cei activi pînă la pensionari, de la şomeri pînă la patroni.
Ce mai, de la primul pînă la ultimul român, în medie, fiecare am lăsat un milion de lei vechi pe lună în hipermarketuri pe păpică.
Metro a avut, în 2009, vînzări de 1,35 miliarde euro, iar Kaufland şi Cora au câştigat 778 milioane euro, respectiv 400 milioane euro.
Doar Carrefour a anunţat profitul înregistrat în 2010. Românii au cumpărat din magazinele Carrefour de 1,13 miliarde de euro, cu jumătate de procent mai puţin faţă de 2009!!!
Simt nevoia să repet. Românii au lăsat banii ăştia, 8 miliarde de euro!!!, doar în hipermarketuri. Că cine ştie la sumă s-ar ajunge dacă luăm în considerare şi cît au lăsat românii noştri în bolde săteşti, ABC-uri de cartier, non-stop-uri de parter de bloc, pieţe sau mai ştiu eu unde.
Păi, noi sîntem sau nu sîntem normali?
2 comentarii
Uiti ca in hypemarketuri nu se vinde doar „papica”. Se vand si LCD-uri, frigidere, mobila, cauciucuri, biciclete, cuptoare cu microunde, placi de indreptat parul, gps-uri, telefoane mobile, laptopuri, masini de spalat, cosmetice, detergenti, articole de menaj, haine etc etc etc
OK, ai dreptate, asa este. Dar pot sa inmultesc (macar) cu 2 sau 3 cele 8 miliarde de euro daca luam in calcul si magazinele altele decit cele din lanturile de hipermarket (stirea mentioneaza doar patru dintre ele: Metro, Cora, Carrefour si Kaufland)? Auchan, Profi, Plus nici macar nu dau publicitatii profiturile realizate, iar zecile de mii de magazinase si non-stopuri, ABC-uri, chioscuri si piete nici atit. A nu se intelege ca romanii ar trebui sa faca foamea, dar este deja un fenomen notoriu faptul ca ne umplem cosurile cu mincare, ca mai apoi sa aruncam mincare expirata. Chiar si in criza…