La Compexit am amici buni. Unii vechi, cum e Dan Babii sau Adrian Tudor, alții mai noi, printre care Mihaela Haranguș, cea care mi-a și făcut propunerea de a face un test drive cu Noua ŠKODA Fabia. Am preavizat-o însă că nu sînt vreun cunoscător într-ale motoarelor și nici n-am umorul unor Jeremy Clarkson, Richard Hammond sau James May. Așa că tot ce i-am putut propune directoarei de marketing a fost c-o să încerc să mă împrietenesc cu Noua ŠKODA Fabia și că o s-o scot puțin prin oraș.
Dacă specialiștii au spus că Noua ŠKODA Fabia a fost singurul model de clasă mică testat de EuroNCAP în 2014 care a obținut calificativul de cinci stele la testele de siguranță derulate de organismul european, subliniind nivelul de siguranță de vârf, atunci voi putea și eu să adun cîteva gînduri, chiar dacă nu vor avea greutatea celor oficiale.
Ceea ce recunosc însă e faptul că sînt fericitul posesor al unei ŠKODA (o Noua Fabia-modelul de dinaintea acestuia cu care am făcut test drive-ul și am condus doar ŠKODA în ultimii 6-7 ani, punînd la socoteală aici și ŠKODA Octavia de la Antena 1). Și dacă ai o ŠKODA, înseamnă că-ți chiar place această mașină, ceea ce iarăși recunosc.
Am luat-o așadar pe-această Noua Fabia la plimbare, dintr-o miercuri într-o vineri, timp în care mi-am propus să-i arăt orașul și totodată s-o testez așa cum mă pricep eu. Și vă spun că e un model pe cinste. Stați să vă povestesc…
Mi-au plăcut din prima, cînd am urcat la volan, dotările din interior. M-am și întors la biroul directorului de vînzări de la Compexit, Adrian Tudor, să-mi dea niște informații în acest sens. Și am aflat așa:
„2014 a fost un an excepțional pentru ŠKODA, cu peste 1 milion de unități vândute. ŠKODA Fabia însumează peste 15% din vânzările mărcii, și tocmai de aceea lansarea noului model este un moment mult așteptat. Mașina, pe lângă toate atuurile ŠKODA, vine în plus cu posibilități multiple de configurare a exteriorului și interiorului”, mi-a spus Adrian Tudor. Iar despre exterior, a adăugat așa:
„Opțiunea ColourConcept, disponibilă pe Noua ŠKODA Fabia, va fi pe placul celor care doresc să fie cât mai originali. Sunt peste 125 de combinații de culori recomandate. Va puteti convinge accesând configuratorul modelului de pe site-ul www.compexit.ro”.
După care i-am cerut o foaie de hîrtie cu datele despre niște chestiuni tehnice, că altfel le-aș fi uitat. Așadar, minunile de acolo, de la bord, sînt cam acestea:
„Beneficiind de sisteme inovatoare de siguranță, confort și infotainment, provenite de la automobilele din segmentele superioare, noua ŠKODA Fabia este însoțitorul perfect în cotidian. Pentru prima dată, un automobil ŠKODA poate fi conectat cu ușurință la un smartphone prin intermediul tehnologiei MirrorLink™. Aceasta transpune aplicațiile smartphone-urilor pe display-ul sistemului de infotainment. Astfel, de exemplu, utilizarea softului de navigație sau ascultarea muzicii personalizate la bordul mașinii capătă o nouă calitate. Conexiunea se face rapid și simplu. Cu un cablu USB, trebuie doar conectat smartphone-ul cu sistemul Bolero, activat modul MirrorLink™ de la sistemul radio și apoi aplicațiile certificate MirrorLink™ vor fi „oglindite” pe ecranul sistemului de infotainment.
Foarte utilă este și o altă funcție – SmartGate. Aceasta permite pentru fiecare călătorie memorarea și utilizarea mobilă în anumite aplicații ale smartphone-ului a anumitor informații despre automobil, ca de exemplu consumul, viteza medie, costurile și altele. Transferul de date se face fără fir, prin WiFi”, a completat tona de informații pe care le deține, directorul de vînzări Adrian Tudor.
Bine, pentru cei dintre voi care sînteți extrem de pasionați de chestiunile tehnice, o vizită pe www.compexit.ro vă poate da și mai multe răspunsuri. Pe mine m-a frapat această minune de la bord și de-aceea am încercat s-o deslușesc cumva…
Am plecat de la Compexit și mi-a plăcut demarajul acestei Noua Skoda Fabia, unul dintre punctele sale forte (știu asta de la mașina mea), după părerea mea. În plus, în tot ceea ce însemnă trafic de oraș, această mașină este „fîșneață rău”, în sensul în care se strecoară perfect și te poți baza pe ea în orice situație, răspunzînd prompt la comenzi. Nu te trădează, asta e ideea. Ceea ce îi spui să facă, face. Și se descurcă foarte bine. Cu o astfel de mașină te simți în siguranță în tumultul orașului. Și presupun că și la drumurile lungi, pentru că fiabilitatea este o altă calitate a modelului, fapt pe care pot să îl certific în legătură cu mașina mea. Și de ce ar fi altfel acum, că doar e modelul de clasă superioară…
Am ajuns într-una dintre zile la terenurile de tenis ale lui Ciprian Porumb și de-aici au început… nimerelile, veți vedea. Cip e posesor de Skoda Octavia și l-am simțit foarte curios de acest nou model. I-au plăcut și lui bordul și interiorul, în general, unul foarte spațios pentru acest model. Mi-a chiar spus că este o super-mașină, ceea ce i-am zis și eu că o să consemnez, pentru că sînt sigur că o să le placă tuturor celor care o vînd. Ne-am uitat din nou printre hîrtii, împreună, și-am mai găsit niște date în acest sens:
„Noul model oferă spațiu pentru cinci ocupanți și bagajele acestora, chiar dacă dimensiunile exterioare sunt compacte și este extrem de agilă și ușor manevrabilă. Portbagajul este cel mai mare din segment, cuprinzând 330 litri, adică cu 15 litri mai mult decât până în prezent și cu mult mai mult decât la concurenții relevanți. Cu bancheta rabatată, volumul de încărcare crește până la 1.150 litri”.
Într-o altă zi am ajuns la Sala Sporturilor Horia Demian, și-aici m-am văzut cu Florin Covaciu, antrenorul echipei de baschet-fete Universitatea Cluj. Și pentru că v-am vorbit despre… potriveli, și Florin e client Compexit, așa că i-a făcut și lui plăcere să se pozeze lîngă mașinuță…
Aici, la sală, am mai observat o chestie: probabil că știți platoul, cu un fel de intrînd destul de abrupt (ce aduce a bordură), ceea ce cîteodată face ca mașinile care urcă acolo să mai agațe cu partea inferioară și să producă un huruit deloc liniștitor pentru conducătorul auto și nici chiar pentru cei din preajmă. De data aceasta Noua Skoda Fabia a urcat fără probleme, fără nici un huruit și fără nici un zgomot suplimentar.
Călătoria noastră a continuat, și într-o zi am scos-o la tenis, la Winners Tennis Club, acolo unde joia se transformă pentru mine dintr-o zi banală într-una frumoasă, pentru că pot să mă mișc, din nou… Joia asta era una urîtă foc, ploioasă, șoselele pline de șoferi de duminică, dintre cei care scot mașina mai rar și mai ales atunci cînd vremea nu ține cu ei. În aceste condiții m-am felicitat o dată în plus că sînt la volanul unei Noua Skoda Fabia, pentru că mașinii acesteia îi place orice, reușind să transforme ușorul disconfort… meteo într-un avantaj.
Aici m-am întors un pic la hîrtiile primite de la Mihaela Haranguș și la considerațiile lui Adrian Tudor:
„Gama de motoare complet nouă impune de asemenea noi standarde, făcând din noul model cea mai ecologică și economică ŠKODA Fabia din toate ti mpurile. Pentru varianta pe benzină, sunt disponibile motoare cu puteri care variază între 60 și 110 CP, în timp ce motoarele diesel se pot baza pe un 1.4 TDI, care scoate 90 sau 105 cai putere. Va exista și o versiune Greenline a acestui motor în varianta de 75 CP, consumul mediu mixt anunțat fiind de doar 3.1 litri/100 km”,
Ajunsă la a treia generație, noua ŠKODA Fabia a fost singurul model de clasă mică testat de EuroNCAP în 2014 care a obținut calificativul de cinci stele la testele de siguranță derulate de organismul european, subliniind nivelul de siguranță de vârf”, spune Adrian Tudor, directorul de vînzări de la Compexit.
Mașina stă bine pe șosea, într-adevăr, se mișcă ușor, ascultă comenzile iar bordul, cu „instalațiile” lui cu tot îți crează o senzație de bine. Cald și bine. Vă arăt o fotografie cu Noua ŠKODA Fabia și cu… potrivelile din zilele cît am condus-o; în parcare, normal, era o altă… ŠKODA.
După tenis, pe drum, că tot am vorbit despre nimereli și potriveli, am dat peste o mașină care parcă îmi arăta orașul, atît de mult am mers în spatele ei, avînd, din cîte se pare, cam același drum.
Sper că ați ghicit, era, normal, o altă ŠKODA.
Acum, de cînd cu acest test drive insolit, urmăresc mai atent fluxul de mașini și am observat că există foarte mulți posesori de Skoda printre clujeni, serios.
Poate o statistică la acest capitol ar releva date interesante. Și pentru ŠKODA și pentru Compexit. În străinătate am făcut un astfel de experiment și chiar am întîlnit multe ŠKODA…
Cu mașina asta am bătut orașul în lung și în lat, ce să vă mai tot țin de vorbă… A urcat Feleacul, a coborît Făgetul, a luat zeci de curbe perfecte și am ascultat la radio de mi-a ieșit pe urechi, mai ales Music FM, noua mea pasiune.
Nu mai știam la ce probe să o supun așa că mi-am zis să facem noi o parcare… iscusită, într-un loc interzis pentru omul de rînd, dar accesibil pentru cei cu pile, așa cum întîmplător am eu pe strada Roosevelt, cea de prin Piața Muzeului, cea pe care nu poți să intri decît dacă are cineva telecomandă la stîlpișori… Și cineva are: Radu Beligăr, pentru că el are și magazinul acolo, deci ne-am descurcat.
Am zis să-i arăt și lui Radu mașinuța asta, și bine am făcut, pentru că el pricepe mult mai multe dintr-ale tehnicii și s-a apucat de butonat și de spus „whau”-uri, semn că această ŠKODA e într-adevăr ceea ce se cheamă o… apariție.
Ce-ar mai trebui să știți…
Mă uit prin hîrtii din nou și vă spun așa:
„Noua ŠKODA Fabia este disponibilă pentru drive test la showroom-urile Compexit din Cluj-Napoca, Calea Turzii 223 și Bistrița, Cartier Viișoara 264. Prețurile pornesc de la 9.920 euro cu TVA și până la 1.000 de euro avantaj client pentru liniile de echipare Ambition și Style. Suplimentar, la finantarea prin Porsche Finance Group, beneficiati de 3 % bonus financiar si o rata lunara de la 93 euro TVA inclus.
Noua ŠKODA Fabia este alegerea ideală și în cazul achizitiei prin programul Rabla. Pe lângă prima de la stat în valoare de 6.500 lei, în cazul noului model, puteti accesa Ecobonusul, motorizarile respectand normele de poluare Euro 6 și cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100 g/km.
Mai multe detalii despre noul model găsiți pe www.compexit.ro„.
Pentru mine unul, experiența la volanul acestei mașini cochete a fost una pe care aș repeta-o. Și, drept să vă spun, tot trag cu ochiul la oferta aceea cu ratele de 93 de euro…
1 comment
Azi sun pentru o programare la drivetest. Pare o masina buna si adaptata nevoilor romanilor, mai ales pentru cei care folosesc masina in oras!