Ideea cu reabilitarea liniilor de tramvai nu mi se pare ca fiind una din categoria celor grozave.
Au făcut ăștia la gropi în ultimele luni de zici că puteau îngropa în ele tot orașul. De multe ori traficul era îngreunat din această cauză, amintiți-vă cozile de pe Barițiu, bunăoară…
În al doilea rînd, citisem și văzusem pe www.citynews.ro, dar și în realitate, cu ochii mei, gropițe create după reabilitare, și chiar pe Barițiu, ceea ce înseamnă că nici nu prea le-a ieșit treaba.
În al treilea rînd, mă întreb cui va folosi linia asta teribilă de transport în comun. Asta ar fi mers pe vremea comuniștilor, cînd mii de muncitori traversau orașul cu tramvaiul spre locurile de muncă și înapoi. Acum s-a rezolvat problema locurilor de muncă, în sensul că au dispărut. Revin cu întrebarea: cine „se mai dă” cu tramvaiul în ziua de azi?
PS
Obsesiv poate, revin și cu o altă problemă, oarecum fără legătură cu tramvaiul, dar legată de gropi: tot orașul e ciuruit. Cred că 50 la sută dintre străzile din Cluj (ca să nu zicem fifty-fifty) au cel puțin o groapă adevărată pe parcursul ei (apă, canal, gaz, cabluri subterane).
7 comentarii
Tramvaiul este printre cele mai rapide mijloace de transport in Cluj si sa nu uitam ca in orase ca Viena, Barcelona, Praga, Budapesta, tramvaiele functioneaza cel mai eficient dupa metrou.Si nu doar muncitorii se dau in tramvai, ci si studentii si cei care locuiesc in Manastur. Si nu chiar tot orasul este ciuruit, cum ziceti…numai asa v-ati obisnuit, sa vedeti doar gropile…mentalitatea romanului plictisit de viata, de altfel…trist
Aici ai o atitudine total gresita. Cum spunea si Bogdan, e cel mai rapid mijloc de transport urban din lume, iar pe langa asta e si cel mai ieftin. Si e foarte util, pentru ca strabate orasul de la un punct la altul, trecand prin centru.
Cristi, tind sa nu-ti dau dreptate. nu are cum sa fie cel mai ieftin deoarece infrastructura de rulare e scumpa – vezi nivelul investitiei municipalitatii – bate spre suta de milioane + cat costa achizitia de tramvaie. in rest autobuzele nu au nevoie de cale de rulare dedicata. in cat timp se amortizeaza chestiile astea? in al doilea rand ruta pe care circula e una de interes redus – traficul maxim pe ruta asta e manastur-gara. in rest sa fim seriosi studentii de la UTCN sau cei de la sport daca se chinuie putin ajung pe jos in 15-20 de min in manastur si pe jos.
Fifty-fifty?rautacisme…
eu sunt de acord cu blag ca e ciuruit orasu. in rest sunt pt tramvai.
azi am trecut pe linga catedrala de linga teatru. sint cratere pe mina stinga.
Nu-mi place tramvaiul, e depasit. Sa pun cateva intrebari.
Daca-i asa bun tramvaiul, de ce nu se face traseu prin zona de maxima circulatie, pe ruta Manastur – Centru – Marasti? Sa fim seriosi, mai exista CFR? Poate la fotbal… Sau e trafic intens spre Oser?
De ce exista linii de troleu care ajung din Manastur la gara (trecand prin centru), daca traseul de tramvai e asa de bine gandit?
Acum, sa nu uitam ca suntem in Romania: va fi de lucru si in lucru vesnic traseul, ca doar n-o sa reziste asfaltul mai mult de-un an. Si banuiesc ca pretul biletelor va fi chiar mai mare ca al celorlalte mijloce de transport in comun, ca doar e mai nou si rentabil … pentru unii.
Mai bine se orientau spre metrou si inchideau circulatia prin centru cel putin pentru masinile mici.